Akut Skada – Rutin
MEDLEMS RUTIN
- Medlem ansvarar för att åtgärda fel som uppstått i egen bostad. Valfri jourverksamhet kontaktas beroende på felorsak alternativt åtgärdas felet av medlemmen själv.
- Medlemmen kontaktar sitt försäkringsbolag och meddelar styrelsen via mail vad som hänt till mailadress: brf@sundbypark1.se
- Ärenderubrik: Akut skada
- Mailet ska innehålla:
- a) Kort information om vad som hänt.
- b) Kontaktuppgifter till medlemmen och eventuell åtgärdande jourverksamhet.
- c) Ärendenummer hos medlemmens försäkringsbolag
Hur vi i styrelsen arbetar med skador:
Medlemmen hör av sig via vår gemensamma mailkorg enligt sin rutin.
STYRELSENS RUTIN
- Styrelsen utser en ansvarig för ärendet som håller ihop frågan och återkopplar till medlemmen.
- Styrelsens granskar sedan ärendet, beroende på karaktär av skada kontaktas försäkringsbolag för skadeanmälan.
- Försäkringsbolaget meddelar ansvarsfrågan och hur ärendet ska hanteras vidare av styrelsen
- Styrelsen återkopplar till medlemmen. Efter inspektion fördelas ansvaret ut mellan medlemmens försäkring eller/och föreningens enligt ansvarsfördelningen och vad som står i bostadsrättslagen
- Medlemmens kontaktuppgifter förmedlas till den firma som ska åtgärda problemet.
- Styrelsen godkänner arbetet och eventuell självrisk innan arbetet sätter i gång.
- Ansvarig styrelsemedlem har kontakt med medlem och byggfirmor under arbetets gång.
- Besiktning sker vid arbetets slut.
- All information sparas internt digitalt.