Akut Skada – Rutin

MEDLEMS RUTIN

  1. Medlem ansvarar för att åtgärda fel som uppstått i egen bostad. Valfri jourverksamhet kontaktas beroende på felorsak alternativt åtgärdas felet av medlemmen själv. 
  2. Medlemmen kontaktar sitt försäkringsbolag och meddelar styrelsen via mail vad som hänt till mailadress: brf@sundbypark1.se
  • Ärenderubrik: Akut skada
  • Mailet ska innehålla: 
  • a) Kort information om vad som hänt. 
  • b) Kontaktuppgifter till medlemmen och eventuell åtgärdande jourverksamhet. 
  • c) Ärendenummer hos medlemmens försäkringsbolag

Hur vi i styrelsen arbetar med skador:

Medlemmen hör av sig via vår gemensamma mailkorg enligt sin rutin. 

STYRELSENS RUTIN

  1. Styrelsen utser en ansvarig för ärendet som håller ihop frågan och återkopplar till medlemmen.
  2. Styrelsens granskar sedan ärendet, beroende på karaktär av skada kontaktas försäkringsbolag för skadeanmälan.
  3. Försäkringsbolaget meddelar ansvarsfrågan och hur ärendet ska hanteras vidare av styrelsen
  4. Styrelsen återkopplar till medlemmen. Efter inspektion fördelas ansvaret ut mellan medlemmens försäkring eller/och föreningens enligt ansvarsfördelningen och vad som står i bostadsrättslagen
  5. Medlemmens kontaktuppgifter förmedlas till den firma som ska åtgärda problemet. 
  6. Styrelsen godkänner arbetet och eventuell självrisk innan arbetet sätter i gång. 
  7. Ansvarig styrelsemedlem har kontakt med medlem och byggfirmor under arbetets gång. 
  8. Besiktning sker vid arbetets slut. 
  9. All information sparas internt digitalt.